چکیده :
ترجمه ماشینی :
این پایان نامه به بررسی شرایط اختیار می پردازد.
سازگاری گرایان بر این باورند که اراده آزاد و جبر با هم سازگارند، و استدلال می کنند که تنها چیزی که برای آزاد بودن یک عمل لازم است، اختیاری بودن آن است.
در حالی که ناسازگاران استدلال می کنند که باید بی علت نیز باشد.
من استدلال میکنم که راهحلهای نگرانیهای ناسازگاری درباره جبرگرایی را باید در ایده رواقی آزادی به عنوان عمل مطابق با آنچه معقول و خوب است، و در تصوری از خود به عنوان فعالیت استدلالی یافت.
در قسمتهای 1 و 2 نشان میدهم که چگونه میتوان در یک جهان قطعی آزاد بود.
من در رد این ایده که پیامدهای جبرگرایی را می توان با روشن کردن معانی اصطلاحاتی مانند «آزاد» و «مسئول اخلاقی» حل و فصل کرد، از تد هوندریش پیروی می کنم.
با این حال، من استدلال می کنم که مشکلات مهم در مورد پیامدهای جبرگرایی همچنان باقی است.
من همچنین نشان میدهم که چرا ما نمیتوانیم تصمیمهای دشوار را آنطور که اتفاق میافتد، تجربه کنیم، و چرا این با جبرگرایی سازگار است.
سپس مفهوم آزادی را که توسط رواقیون، اسپینوزا، کانت و هگل توسعه یافت، بیان کردم و استدلال کردم که این مفهوم با آنچه که به طور استاندارد از آزادی معنا می شود بیگانه نیست.
من نشان میدهم که اگر این ادعای رواقی را بپذیریم که آزادی عبارت است از عمل مطابق با آنچه معقول است، آزادی خلاف علی زاید است.
برای داشتن یک اراده آزاد، و در نتیجه، توانایی گفتن اینکه اعمال من واقعاً به من بستگی دارد، نه تنها مستلزم آزادی من است، بلکه این نیاز به این دارد که «من» به عنوان چیزی وجود داشته باشد که اعمال من می تواند «واقعاً مطابق با آن باشد».
'.
پس از تعیین شرایط آزادی با توجه به جبر، به دفاع از تصوری از خود می پردازم که به آن بستگی دارد.
من با کسانی مانند درک پارفیت که وجود خود واحد را انکار می کنند، مخالفم.
من ایده هگل از geist را به عنوان فعالیتی که عقل را مجسم می کند، در مورد خود به کار می برم.
من نشان میدهم که چگونه خود میتواند اصل وحدتبخش آگاهی باشد و چگونه در طول زمان دوام میآورد.
در نهایت، با نشان دادن اینکه چگونه می توان به درستی رفتار خود را کنترل کرد و چگونه با توجه به شرح آزادی، برداشتی از خود به عنوان فعالیت استدلالی می تواند به بردگی خود توضیح دهد، شرح های آزادی و خود را بررسی و توسعه می دهم.
this thesis examines the conditions of free will.
compatibilists believe that free will and determinism are compatible, and argue that all that is required for an action to be free is that it be voluntary; while incompatibilists argue that it must also be uncaused.
i argue that the solutions to incompatibilist worries about determinism are to be found in the stoic idea of freedom as acting in accordance with what is reasonable and good, and in a conception of self as reasoning activity.
in parts 1 and 2 i show how it is possible to be free in a deterministic universe.
i follow ted honderich in rejecting the idea that the consequences of determinism can be settled by clarifying the meanings of terms such as 'free' and 'morally responsible'.
i argue, however, that important problems about the consequences of determinism remain.
i also show why it is that we cannot experience difficult decisions as caused to happen, and why that is compatible with determinism.
i then set out the conception of freedom developed by the stoics, spinoza, kant and hegel, and argue that this conception is not alien to what is standardly meant by freedom.
i show that if we accept the stoic claim that freedom consists in acting in accordance with what is reasonable, contra-causal freedom is superfluous.
to have a free will, and, thus, to be able to say that my actions are truly up to me, requires not only that i be free, but also that 'i' exist as something that my actions can be 'truly up to'.
having set out the conditions of freedom with regard to determinism, i go on to defend the conception of self on which it depends.
i oppose those such as derek parfit who deny the existence of any unified self.
i apply hegel's idea of geist as an activity embodying reason, to self.
i show how self can be the unifying principle of consciousness, and how it endures over time.
finally, i explore and develop the accounts of freedom and self by showing how one can properly be said to control one's own behaviour, and how, given the account of freedom, a conception of self as reasoning activity can account for self-enslavement.